Klachtenregeling
Waar mensen samenwerken, gaan soms dingen mis. De Meester Aafjesschool hecht waarde aan een zorgvuldige klachtenbehandeling. We vertrouwen erop dat we klachten in de meeste gevallen in onderling overleg binnen de school kunnen oplossen. Wij verzoeken u bij ontevredenheid dan ook het stappenplan te volgen.
Stap 1: Neem contact op met de leerkracht.
Stap 2: Mocht u na overleg met de leerkracht het gevoel hebben dat uw problemen niet opgelost zijn en zijn veranderd in een klacht dan kunt u aangeven bij de leerkracht dat u een afspraak gaat maken met de directie. De directie zal ten allen tijden het gesprek aangaan en zal ouders én leerkracht horen.
Stap 3: Mocht u na deze gesprekken nog steeds het gevoel hebben dat een en ander niet naar tevredenheid opgelost wordt dan kunt u zich melden bij het bestuur van Fluvium.
Stap 4: Mocht u er ook dan niet uitkomen, dan kunt met uw klacht terecht bij de Landelijke Klachtencommissie. Zie hiervoor de schoolgids. Uiteraard gaan wij er van uit dit bij hoge uitzondering voor zal komen en zullen wij er alles aan doen om open en transparant te communiceren.
Download hier de schoolgids. Op blz. 36/37 leest u meer over de klachtenregeling.
Download hier de klachtenregeling van stichting Fluvium.